lørdag den 31. juli 2010

Ind imellem har man da lov at være heldig

Vi tog lige en lille hurtig improviseret tur i storcenteret i dag. For de havde en søs lille bogreal/tallerkenrække i børnestørrelse i Bilka, som vi gerne ville have til Bastians værelse, når vi går igang med det her i næste uge.
Skulle da også lige en tur i Stof2000, for fandt ud af i går at jeg kun have én nål tilbage til symaskinen og ville da være øv at sidde en aften og sy og så den sidste og eneste nål man havde knækkede - skrækscenarie!!!
Synes det er så svært at finde drengestoffer. Men rent tilfældigt kom den søde pige fra Stof2000 lige ud med en stak rester, som der da lige stod Catrine på;) Så "haps" sagde det lige...
Farmand og Bastian var jo med ude og handle, så han fandt lige lidt påsyningsmærker, som han mente skulle på noget af Bastians tøj, på et eller andet tidspunkt.
Fandt desuden også lidt knapper til at betrække med stof. Skal have lavet en lille spencer, som jeg skrev i går og der skal slåede knapper på.
Men øv hvor synes jeg de er dyre! Tænker med længsel tilbage på min tid på skrædderskolen, hvor vi havde de lækreste "maskiner" til at lavede slåede knapper med. Skal helt sikkert have fat i sådan en inden længe. Ulempen er bare at den koster en herregård! Men synes helt bestemt at det er pengene værd. Især når jeg skal give 20kr for 3-4stk af disse! Håber de bliver fine!
Er der nogen af jer som har erfaring med at lave disse knapper fra Prym?

2 kommentarer:

  1. Hold da lige op hvor har du fundet lækkert stof.

    Jeg har brugt knapperne med godt resultat, og vil give dig ret i at det er meget nemmere når man har maskinen til at betrække dem med, men det kan godt blive fint uden, når man ikke har pengene og pladsen til den.

    Så god fornøjelse med stof og knapper, glæder mig til at se hvad du får tryllet frem.

    kan ikke lige huske om de er billigere i stof og stil,da det er ret længe siden jeg sidst har købt nogle :-)
    Hilsen Lene

    SvarSlet
  2. Mange tak:) Ja håber også at jeg kan få lavet noget fint ud af det!

    Jeg sad og fumlede lidt med knapperne i går og er MEGET positivt overrasket over resultatet! De er blevet super fine. Har sat dem på den lille spencer jeg har fået bikset sammen her til aften.
    Vil da lige prøve at tjekke i Stof og Stil, hvis jeg kan spare lidt penge der, er det jo også værd at tage med;)

    SvarSlet